A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
2018-ban is folytatódnak akcióink. Ennek megfelelően 2018-ban is kedvezményesen fizethet elő székhelyszolgáltatásra Budapesten, a VI. vagy II. kerületekben. Az akciós ár 19.900 + áfa, amely tartalmazza az ügyvédi munkadíjat is, vagy ha úgy tetszik 1 Ft-ot számlázunk ügyvédi munkadíj gyanánt.
Az akció vonatkozik az Újlengyeli székhelyszolgáltatásra is. Újlengyelben iparűzési adó mentesség van, vagyis a kirótt iparűzési adó nagysága 0 %. Itt is az ügyvédi munka díja 1 Ft.
Sokak számára nem volt egyértelmű, hogy mi a helyzet a központi ügyintézéssel.
Erről már egy régebbi bejegyzés során részletesebben írtam, de nézzünk meg egy két dolgot ismétlés gyanánt.
Először is szeretném leszögezni, hogy az, hogy nem tudják pontosan, hogy mi a különbség a kettő között, nem róható fel senkinek sem.
Az ügyvédjüktől vagy jogászuktól mindenképpen kérjenek erről egy részletes tájékoztatást.
Az ügyintézés és a székhely elválhat egymástól.
Ezt ugyanaz a törvény engedi, mint amelyik szintén kimondja azt is, hogy alapszabályként a kettő ugyanaz és egy helyen található.
Azt is megbeszéltük abban a bizonyos cikkben, hogy a központi ügyintézés tulajdonképpen a társaság menedzsmentjének ad otthont, és itt nem folytatnak a működéssel kapcsolatos tevékenységet.
Azt különböző helyeken, irodákban teszik meg.
Viszont itt kell lenniük azoknak a papíroknak, amelyeket a társaságnak őriznie, és tárolnia kell.
Ennyi ismétlés elég is volt.
A következő székhelyszolgáltatás cikkben, már ténylegesen fogunk foglalkozni azzal, hogy kinek és miért kell bejelenteni a központi ügyintézés helyét.
Érdemes többször felhozni a székhelyszolgáltatás során, hogy miért kifizetődő az, hogy a székhely IPA –mentes településen van bejelentve.
Az IPA azt jelenti, hogy iparűzési adómentes. Ez az adónem nem központilag van szabályozva olyan értelemben, hogy kiadták területi szintre. Meg van szabva, hogy az önkormányzatok autonómiájuk alapján, meghatározhatják saját maguknak, hogy ki vetik –e ezt az adót a településre vagy sem.
Egyre kevesebb és kevesebb ilyen településről számolhatunk be, amely IPA – mentes.
Érdemes IPA –mentes helyre kérni a székhelyet a székhelyszolgáltatás során.
Az IPA során a korrigált nettó árbevételnek a 2% - át kell kifizetni. Ez érthetőbben kifejezve azt jelenti, hogy a bevételből lejön az anyag költség és az alvállalkozók költsége.
Minden más megmarad, még a bérleti díj is, a bérek díja, minden, és ebből a nagy összegből számítják ki azt a bizonyos 2% -ot.
Ezért is éri meg az IPA településen igényelni székhelyet, a székhelyszolgáltatás során.
A Gross székhelyszolgáltatás központi irodája a 1027 Budapest, Bem rakpart 50. sz. alatt.
Könnyen megközelíthető főleg tömegközelekedéssel, a Margit híd budai hídfőjénél áll meg a 4-6-os villamos, de gépkocsival is könnyen eljuthat ide. Igaz most kicsit nehézkesebb a parkolás a villamospálya építése miatt. Most akcióban a fél éves székhelyszolgáltatás. Aki június 1-től székhelyszolgáltatást rendel, az +1 hónap ajándék hónapot kap, mindössze egy forintért! Ajándék számlázó, és bélyegző minden szerződéskötő ügyfélnek. Ne feledje, hogy székhelyszerződését megkötheti saját ügyvédje előtt is, akkor be sem kell hozzánk fáradnia. Székhelyszolgálat nem csak Budapesten, hanem Újlengyelben is, ahol iparűzési adó mentesség van.
A székhelyszolgáltatás témánkon kicsit túlmutató, de egy igen érdekes probléma válaszát hoztam el. Mostanában elég gyakran fordul elő az a kérdés, hogy kinek a felelőssége az, hogy ha az adózó iratait az adóellenőrzés során nem találják.
Az ellenőrzés során, a NAV kéri a könyvelési dokumentációkat, mert csak ezek alapján tudja elvégezni a szükséges dolgokat.
Ilyenkor a NAV kéri az adózótól azokat a bizonyos iratokat. Sokszor fordul elő az, hogy az adózó arra hivatkozik, hogy nem nála, hanem a könyvelőjénél található meg minden dokumentáció, ezért nem tudja odaadni az adóhatóságnak ellenőrzésre.
Nagyon fontos figyelni arra, hogy alapvetően az adózónak kell megőrizni ezeket a bizonyos dokumentumokat, akár székhely vagy a székhelyszolgáltatás bejelentett címén. A lényeg, hogy amikor kell, akkor elérhető legyen.
Csak abban az esetben fogja elfogadni a NAV azt a kifogást, hogy a könyvelőnél vannak az iratok, hogy ha arról az adózó és a könyvelő írt egy megállapodást, amelyből tisztán és világosan kivehető, hogy az iratanyag őrzését a könyvelő vállalta.
Minden más esetben, hogy ha nem találják a székhelyszolgáltatás, valamint a székhelyen a szükséges iratanyagot, akkor a felelősség automatikusan az adózót terheli, kivéve persze abban az esetben, amit fentebb említettem, hogy van róla egy nyilatkozat, hogy a könyvelő őrzi meg.
A székhelyszolgáltatás témánknak ez már a határ „területe”, de mindenképpen érdemes, ha széles körben vagyunk tájékozottak, hogy ne érjen váratlan meglepetés.
A blog a székhelyszolgáltatásról szól. A székhelyszolgáltatás fogalmáról, intézményéről, elvi-jogi hátteréről, magáról a székhelyszolgáltatás piacról, a buktatókról, gyakorlati tudnivalókról, a székhely jogi fogalmáról stb. Próbáljuk a blogot gyakorlati szempontból megközelíteni, gyakorlati tudnivalókat leírni.
Utolsó kommentek