Mi a székhelyszolgáltatás?

A székhelyszolgáltatást cégeknek biztosított olyan szolgáltatás, amely során:

- annak székhelycímet biztosítanak egy ingatlan címe formájában, ez alapján a cég székhelye az adott székhelyszolgáltatás nyomán biztosított cím lesz

rendszerint, ez nem merül ki ennyiben, hanem:

- a székhelycímen lehetőséget biztosítanak arra, hogy a cég a szükséges módon meg is jelenhessen, ilyenek lehetnek pl. a hatósági ellenőrzések, pl. NAV revíziók, vagy társasági kötelező taggyűlések

- egyéb üzleti célú helyiségbiztosítás, legyen az partnerekkel folytatott tárgyalás, vagy egyszerűen csak számítógéphasználat

A székhelyszolgáltatás, mint szolgáltatás magában foglalja egyre jobban az utóbbi időben az alábbiakat:

- a cég székhelyére érkező levelek átvétele, erről e-mail-es, vagy sms-es értesítés küldése

- a levelek digitalizálása, majd küldése az ügyfél által megadott e-mail címre

- a levelek fizikai postázása hó végén, vagy gyakrabban megállapodás szerint.

Ami fontos, és kötelező a székhelyszolgáltatás során, és minden egyéb céges székhelyen:

- a cégtábla kitétele, ami közterületről jól olvashatóan tartalmazza az adott székhelyszolgáltatás igénybe vevő cég nevét

- a levelek átvételét, ha ezek visszamennek, az komoly tetorziót von maga után

Székhelyszolgáltatást általában, jellemzően cégek nyújtanak, ez egyre jobban koncentrálódik Magyarországon, tehát egyre kevesebb cég, ugyanakkor egyre nagyobb ügyfélkörrel nyújt székhelyszolgáltatást.

Alaposan figyeljünk arra, hogy kivel kötünk székhelyre székhelyszolgáltatási szerződést, ugyanis, könnyen pórul járhatunk. Erről is lesz szó, későbbi posztunkban.