Ebben a mai székhelyszolgáltatás bejegyzésben szeretnék adni néhány hasznos tippet azzal kapcsolatban, hogy mire figyeljünk, amikor megkötjük a szolgáltatóval a szerződést.

Az első teendő az az, hogy vegye fel a kapcsolatot a kiválasztott irodával. Egyeztessenek egy időpontot a szerződés megbeszélésére és aláírására. Sokan ígérnek olyat, hogy e-mailen keresztül lehet megkötni a szerződést, de azt a törvény nem engedi. A személy saját kezű szignó szükséges hozzá.

Mire kell figyelni a konkrét szerződésnél?

Mivel azt már egy előző cikkben firtattam, hogy nincs olyan jogintézmény, hogy székhelyszolgáltatás, ezért ez nem lehet a szerződés jogcíme semmiféleképpen.
A legtöbbször jogcím gyanánt a „Bérleti és megbízási” cím, mint jogviszony szerepel. Szerepelni kell a szerződésben a szolgáltatás időtartamának, és annak is, hogy átvehetik a leveleket, küldeményeket, valamint, hogy kezelhetik azt.

Muszáj kihangsúlyoznom, hogy mielőtt bármit aláírnak, alaposan olvassák át azt! Ez azért fontos, mert ha van bármi olyan rész, amivel nem ért egyet, akkor azt helyben meg tudják beszélni és ki is tudják javítani, minden nagyobb probléma nélkül.

Ezenkívül a szerződésben szerepelnie kell mindannak, ami egy ilyen esetben szükséges, méghozzá az ingatlan adatainak.


Székhelyszolgáltatás lévén, ki kell töltenie egy meghatalmazást és egy bejelentést arra vonatkozólag, hogy a szolgáltatás átveheti a leveleit. Plusszban kell még hozzá egy ügyvédi aláírás-minta.

Ezután már nincs más tennivalója, mint, hogy az irodával tartsa a kapcsolatot.