Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Székhelyszolgálat kérdéssor

Egy teljesen új és aktuális témával jelentkezem ma.

Ahelyett, hogy in medias res kezdeném, leírom, hogy hogyan jutunk el a NAV székhelyszolgáltatás egészét érintő kérdéssorhoz.

Az állami adóhatóság az új év elején tartott egy „adatok gyűjtését célzó ellenőrzést”, ahol az érintett gazdasági társaság alkalmazottja, képviselője lett volna szükséges ahhoz, hogy nyilatkozzon az ellenőrzéssel kapcsolatos adatokról.

Székhelyszolgáltatás lévén, nagy annak a valószínűsége, hogy az éppen vizsgált adózó tagjai, képviselője, alkalmazottja nem fog bent tartózkodni a vizsgálat időpontjában, az irodában.

Ekkor a NAV elküldi a székhelyszolgálat helyére, külön, a székhelyszolgáltatás számára összeállított kérdéssort. Mivel az ellenőrzés kezdetekor nem jártak sikerrel, ezért, a szolgáltatóhoz címzett kérdőív már végzés formájában fog megjönni.

Ekkor felhívják a szolgáltató képviselőjét arra, hogy nyilatkozatot tegyen az adózóval kapcsolatban, mivel szerződéses viszony áll fenn közöttük.

Természetesen, mint mindhez, ehhez is tartozik határidő, ami meglepően kevés, hiszen vagy 3 vagy 5 nap áll a kérdőív kitöltésére.

Tudom, hogy ilyenkor sokakban felmerül, hogy ennyi idő miért ne lenne elég. Azért nem elég, mert ezt nem egyetlen egy adózóval kapcsolatban küldik ki egyszerre, hanem akár több, mint száz esetében kapja kézhez a székhelyszolgáltatás nyújtását végző cég.

Ez rengeteg plusz papírmunkát jelent, a már meglévő, folyamatos és mindennapos papírmunkák mellett.  Mindegyiket egytől egyig egyénileg kitölteni, megkeresni a megfelelő adatokat, hosszadalmas munka.

A végzés 6 oldal, ami a kérdéssor mellett egy nyilatkozattételre is felszólít.

Az elkövetkezendő bejegyzésekben a kérdőív tartalmai elemeit boncolgatom tovább.

0 Tovább

Kötelező cégmódosítás, Betéti társaságok 2.

Előző cikkben már elkezdtem kifejteni, hogy ez év, 2015. március 15-ig a betéti társaságok és a közkereseti társaságok kötelezően át kell, hogy nézzék a létesítő okirataikat, és össze kell hasonlítaniuk a hatályos Ptk. megfelelő szakaszaival.

Ahogyan azt már szintén említettem, ez a módosítás költségmentes, de csak akkor, ha a kötelezőkőn kívül, például székhely, székhelyszolgáltatás címe nem változik. Lehet ez a változás akár e-mail címbeli változás is, de most az irreleváns a számunkra.

De nézzük most meg, hogy mikre is kell nagyon odafigyelni.

Ha olyan rendelkezést tartalmaz a létesítő okirat, amely kimondja, hogy egyes tagot vagy tagokat megfoszt szavazati jogától, akkor meg kell, hogy szólaljon a fejünkben a vészjelző, mert minden erre irányuló kinyilatkoztatás semmis.

Nem lehet a társaság ügyvezetője olyan személy, aki nem tagja a társaságnak. Eszük ágába ne legyen olyan személyt beírni ügyvezetőnek, aki nem szerepel a tagok listája között.

Jó, ha tudjuk, hogy ha a társaság tagjai között halál következik be, akkor az örökös, amikor taggá válik, nem kötelező, hogy bármilyen vagyoni hozzájárulást tegyen.

A harmadik személyekkel szembeni helytállási kötelezettség szigorúan kötött. Semmilyen módon nem lehet eltérni attól, amely a Ptk. -ban szerepel.

A társasági jogviszony megszűnése esetén, elszámolási kötelezettséggel kell számolnunk. Ha az ilyen jellegű rendelkezés kizárást, korlátozást vagy hátrányosabb helyzetet teremt ahhoz képest, amelyet a Ptk. megenged, akkor az mindenképpen semmis.

Akkor ennyi is lenne a székhelyszolgáltatás 2015 témánk aktuális kis kitérője röviden.

Remélem, hogy így egy konkrétabb képet tudtam festeni mindenki számára. De, ha ennél is bővebb információt szeretnének, akkor bátran ajánlom Önöknek a linkelt oldalt.

Kötelező cégmódosítás - Székhelyszolgáltatás Budapest, Székhelyszolgáltatás 2015, Székhelyszolgálat

0 Tovább

Amit érdemes még tudni a székhelyről

2006. évi V. törvény a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról. Ennek a törvényünknek számos meghatározott célja van, a legfontosabbakat írnám le.

A törvény elsődleges célja, hogy korszerű jogi kereteket teremtsen, az Európai Unió szabályozásával összhangban állapítsa meg a vállalkozások cégalapításának, nyilvántartásba vételének rendjét.

Előző cikkeim során már foglalkoztam a székhelyszolgáltatás témakörén belül székhellyel és a telephellyel. A cég székhelye az a hely, ami a társaság bejegyzett irodája. Lényegében az a hely, ahol a cég hivatalos leveleit illetve iratait megkapja, illetve tárolja, raktározza, ide postázzák ki a leveleket. Ezen a helyen kell megőriznie azokat. A cégünk székhely nélkül jogszerűen nem működhet.

Fontos, hogy a Magyarországon bejegyzett cégnek Magyarországon kell a székhelyének vagy a magyar cégjogi szabályok szerint annak minősülő elérhetőségének lennie. Nagyon fontos megemlíteni, hogy minden cégnek egyetlen egy székhelye lehet, amelyet cégtáblával meg kell jelölnie a szabályoknak megfelelően, amelyről már korábbi cikkemben részletesen leírtam a cégtáblára vonatkozó szabályokat.

A gazdasági társaság székhelye csak is olyan ingatlan lehet, amely a tulajdonában van, vagy amelynek a használatára jogosult.

Továbbá már említettem a székhelyszolgáltatás témakörénél azt is, hogy a cégünk székhelye lehet az a hely ahol a központi ügyintézés is folyik. Jogszabály ezt nem zárja ki a székhelyszolgáltatás kapcsán.

Fontos még arról is említést tennünk, hogy cégeljárás részéről székhelynek mondható az a külföldi vállalkozás, amely magyarországi fiókteleppel rendelkezik, továbbá a az országon kívüliek közvetlen kereskedelmi képviselete, valamint az európai gazdasági egyesülésnek a telephelye is.

Remélem ma is sok hasznos információval szolgáltnam Önnek. Következőekben is a székhekyszolgáltatás lényeges tudnivalóiról fogok írni.

0 Tovább

Székhelyszolgáltatás -2-

Székelyszolgáltatáson belül sokakban felmerülhet a kérdés, hogy lehetne-e a lakásukra bejegyeztetni a székhelyt? Hogyan működne? Milyen előnyökkel illetve hátrányokkal jár? Kiknek ajánlott a lakásukra bejegyeztetni a székhelyt?

Még rengeteg kérdés merülhetne fel bennetek, de talán a kis kérdéscsokromra adott válaszaim kielégítőek lesznek.

Természetesen lehet a saját lakásunkra is a székhelyünket bejegyeztetni. Ez talán azoknak lenne megfelelő, akik költségeiket nagyon alacsonyan szeretnék tartani. Számos előnyt illetve hátrányt tudunk felsorakoztatni erre a típusú bejegyzésre.

Akkor előnyös, ha valaki mindig otthon tud tartózkodni mivel ide a hivatalos levelek illetve értesítők ide fognak érkezni és azokat természetesen át kell venni, plusz a bejövő hívásokat is fogadni kell és természetesen megfelelő szaktudással is rendelkeznie kell, hogy válaszolni is tudjon a bejövő hívásokra.

Bár a kisebb vállalkozást működtetőknek rendkívül jó megoldás lehet, főleg, ha családi vállalkozásuk van mivel így költségtakarékosabb, mert nem kell a székhelyszolgáltatás igénybe venniük. Emellett még pozitívumként mondanám, hogy ha a saját házunk lesz a székhelyük nem kell irodát megvásárolniuk, avagy bérelniük, és az alkalmazottakat sem kell felvenniük illetve fizetniük.

Általában nagy cégeknél szoktak irodát vásárolni illetve bérelni ott viszont elengedhetetlenül fontos, hogy alkalmazottak közreműködjenek a munkafolyamatokban.

Következő cikkemben a székhelyszolgáltatás költségeivel fogok foglalkozni.

0 Tovább

Székhelyszolgáltatás - egy megbízható cég...

A piacon sokan kínálnak székhelyszolgáltatást. Nem könnyű eldöntenie az embernek, hogy kit is válasszon. Mit lát az interneten valaki, ha beüti a székhelyszolgáltatás kulcsszót?

Lát ajánlatokat, árakat, elsősorban árakat, beszélnek hűségidőről, hogy "nálunk nincs hűségidő" és egyebekről...

Mit figyeljünk, ha szerződünk?

- először is, nézzük meg a szolgátatás árát

- olvassuk el figyelmesen a szerződést

- kérdezzünk rá arra, hogy vállalják-e a felelősséget a székhelyszolgáltatással összefüggésben?

- tesznek-e ki cégtáblát

- szkennelik-e a leveleket

- AMI NAGYON FONTOS: tudjuk meg, hogy a normál fizetendő székhely díjra számítanak-e fel egyéb díjakat, mint pl. postázási díj stb.

- menjünk fel a NAV adóslistájára és kérdezzük le, hogy a 100 millió feletti adótartozókból kb. hány található az adott szolgáltatónál

Nézzük meg, hogy a székhelyet biztosító cég ellen van-e végrehajtás, más cégek cégtábláit kiteszik-e közterületről jól látható helyre vagy sem. Ha kínálnak ingyen cégjogi műveletet, pl. ingyen cégalapítást, cégmódosítást, nézzünk utána, hogy van-e ügyvéd a helyszínen, ha nincs, hagyjuk ott a helyet azonnal! 

Végül egy megbízható székhelyszolgáltatás - megbízható székhelyszolgáltató, ahol ügyelnek az ügyletek tisztaságára: Gross Irodaház Kft. - székhelyben az élen.

0 Tovább

Székhelyszolgáltatás - A legjobb választás!!

blogavatar

A blog a székhelyszolgáltatásról szól. A székhelyszolgáltatás fogalmáról, intézményéről, elvi-jogi hátteréről, magáról a székhelyszolgáltatás piacról, a buktatókról, gyakorlati tudnivalókról, a székhely jogi fogalmáról stb. Próbáljuk a blogot gyakorlati szempontból megközelíteni, gyakorlati tudnivalókat leírni.

Utolsó kommentek