Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Székhelyszolgáltatás – Cégtábla kihelyezése

A mai bejegyzésben a székhelyszolgáltatás cégtábla kihelyezésének kötelezőségét nézzük meg.

Azt fontos tudni, hogy jogszabály írja elő, hogy a gazdasági társaság székhelyének helyét egy cégtáblával kell jelezni. Tehát, ha bárki szeretne eljutni a cég székhelyére, akkor azt egy táblának jeleznie kell, hogy abban a bizonyos épületben található meg.

Ezt amúgy nagyon keményen büntetik is, ha ebben elmaradása van a cégnek.

A cégtáblának mindenek feltt tartalmaznia kell a cég nevét és előírás még, hogy a közterületről jól láthatónak kell lennie.

A cégtábla és annak kihelyezése a társaság felelőssége. Kivéve akkor, ha székhelyszolgáltatás igénylése történt. Ekkor a szolgáltató vállalja, hogy jól látható helyen a saját névtáblája mellé kiteszi valamennyi ügyfelének a névtábláját.

Nem kell meglepődni, ha új neveket lát, amikor ellátogat a szolgáltatóhoz, hiszen a táblák folyamatosan aktualizálódnak. Felkerülnek az új cégek nevei és leveszik azokat, amelyeknek a szerződése lejárt a szolgáltatóval és nem hosszabbították meg.

Tehát ne aggódjon, mert székhelyszolgáltatás esetén nem az Ön gondja a cégtábla kihelyezése.

Viszont arra figyeljen, hogy ha nem találja kint cégtábláját, akkor mindenképpen jelezze a szolgáltató felé.

0 Tovább

Székhelyszolgáltatás – Nem veszik át a leveleket

A mai bejegyzésben arról lesz szó, hogy milyen esetben nem fogja a székhelyszolgáltatás helyéül választott iroda átvenni a leveleket.

Nem kell aggódni, nem fogom egy végtelen felsorolásban leírni, hogy mely esetek vannak.
Elég, ha tudjuk, hogy kettő esetben nem vehetik és nem is veszik át a leveleket.

Az egyik esetben, postai meghatalmazás hiánya az ok. Ekkor a székhelyszolgáltató nem is veheti át a leveleket, hiszen annak ellenére, hogy a jogosultsága meglenne, hiányzik onnan az igazoló dokumentum, a meghatalmazás.

Itt a posta részéről hiányos, mert számukra nem lesz dokumentálva, hogy ez a székhelyszolgáltatás és az iroda átvehetik a társaság számára beérkező leveleket.
Szükséges hozzácsatolni az ügyvédi aláírás-mintát is. Az aláírás-minta a szolgáltatónál kell, hogy bármikor elérhető legyen.

A második eset az az, amikor az ügyfél nem fizeti be a székhelyszolgáltatás díját, esetleg késik vele. Ilyenkor a szolgáltató és az ügyfél között megkötött szerződés teljes egészében megszűnik.
A megszűnés azért probléma, mert ekkor már nem fognak a számunkra szolgáltatást nyújtani.

Tehát megjegyzendő, hogy csak addig történik meg a szolgáltatás, ameddig ki van fizetve. Ha elmarad a kifizetés, elmarad a szolgáltatás.

Tehát ilyenkor már nincsenek meg a szolgáltatónak a megfelelő jogai és kötelezettségei, az adott gazdasági társaság leveleinek átvételére. Magyarán nem is vehetik át, mert ahhoz innentől fogva semmi közük.

Nincs más dolgunk, mint időben fizetni és a meghatalmazás és aláírás-minta dokumentumokról gondoskodni.

0 Tovább

Amit érdemes még tudni a székhelyről

2006. évi V. törvény a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról. Ennek a törvényünknek számos meghatározott célja van, a legfontosabbakat írnám le.

A törvény elsődleges célja, hogy korszerű jogi kereteket teremtsen, az Európai Unió szabályozásával összhangban állapítsa meg a vállalkozások cégalapításának, nyilvántartásba vételének rendjét.

Előző cikkeim során már foglalkoztam a székhelyszolgáltatás témakörén belül székhellyel és a telephellyel. A cég székhelye az a hely, ami a társaság bejegyzett irodája. Lényegében az a hely, ahol a cég hivatalos leveleit illetve iratait megkapja, illetve tárolja, raktározza, ide postázzák ki a leveleket. Ezen a helyen kell megőriznie azokat. A cégünk székhely nélkül jogszerűen nem működhet.

Fontos, hogy a Magyarországon bejegyzett cégnek Magyarországon kell a székhelyének vagy a magyar cégjogi szabályok szerint annak minősülő elérhetőségének lennie. Nagyon fontos megemlíteni, hogy minden cégnek egyetlen egy székhelye lehet, amelyet cégtáblával meg kell jelölnie a szabályoknak megfelelően, amelyről már korábbi cikkemben részletesen leírtam a cégtáblára vonatkozó szabályokat.

A gazdasági társaság székhelye csak is olyan ingatlan lehet, amely a tulajdonában van, vagy amelynek a használatára jogosult.

Továbbá már említettem a székhelyszolgáltatás témakörénél azt is, hogy a cégünk székhelye lehet az a hely ahol a központi ügyintézés is folyik. Jogszabály ezt nem zárja ki a székhelyszolgáltatás kapcsán.

Fontos még arról is említést tennünk, hogy cégeljárás részéről székhelynek mondható az a külföldi vállalkozás, amely magyarországi fiókteleppel rendelkezik, továbbá a az országon kívüliek közvetlen kereskedelmi képviselete, valamint az európai gazdasági egyesülésnek a telephelye is.

Remélem ma is sok hasznos információval szolgáltnam Önnek. Következőekben is a székhekyszolgáltatás lényeges tudnivalóiról fogok írni.

0 Tovább

Milyen eljárás keretei között tudja megváltoztatni a cég székhelyét?

Szeretné megváltoztatni a cég székhelyét? Kell- e valamilyen eljárást igénybe vennie? Ha igen akkor nem tudja milyen eljárás lenne szükséges hozzá?

És még számos kérdés van a fejében a székhelymódosítással kapcsolatban.A legjobb helyen jár, ugyanis a következőekben szeretnék ezekre a fontos kérdésekre választ adni Önnek, hogy ezekkel tisztában legyen, és ne maradjon megválaszolatlan kérdés ezzel a témában kapcsolatban.

A székhelyváltoztatás cégmódosítással jár, melyhez mindenképpen fel kell keresnie egy ezzel foglalkozó ügyvédet, aki egy változásbejegyzési kérelem keretében benyújtja a cégbírósághoz a változást. 

Fontos, hogy a székhelyként megjelölt ingatlan tulajdonosától szüksége lesz írásbeli engedélyre, hozzájárulásra. Az eljáró ügyvéd le fogja kérni a megejelölt ingatlan tulajdoni lapját, így a helyrajzi számmal mindenképpen készüljön. 

Székhelyszolgáltatás igénybevétele esetén természetesen ezere nincs szükség, hiszen a székhelyszolgáltató elintézi Ön helyett ezeket a dolgokat. 

0 Tovább

Székhelyszolgáltatás 4.

Sokakat foglalkoztathatnak azok a kérdések, hogy mennyibe is kerülhet a székhelyszolgáltatás? Továbbá, hogy egységesek-e az árak avagy van ahol olcsóbban van ahol drágábban tudom igénybe venni a székhelyszolgáltatást?

Mondhatni sok esetben változik a székhelyszolgáltatás ára. De, hogy ez mitől függ, hogy hol mennyit kell fizetni?
Ezekben a kérdésekben szeretnék kis segítséget nyújtani, remélem, hasznos információval tudok szolgálni Önnek.

Általában a legtöbb esetben a székhely helyszínén lévő önkormányzattól függ, hogy ők milyen adókat szednek, be ez nagymértékben befolyásolja a székhelyszolgáltatás árát.

Szót kell ejtenünk az IPA-ról amely az iparűzési adót jelenti amelyet az önkormányzatok vetnek ki és szednek be a saját területükön. 

Talán azért a legkedveltebb hely Magyarországon Újlengyel a cégalapítók, vállalkozók szemében mivel ott nincs iparűzési adó mivel az önkormányzat nem rendelte el az IPA bevezetését és szedését. Ezáltal, hogy az önkormányzat ennyire mondhatni , nagylelkű volt.

Általában az önkormányzatok azért vezetik be az IPA-t mivel nagy költségkieséssel rendelkeznek és az iparűzési adóból pótolni tudják a kieséseket.

Újlengyel, Budapesttől 30 km-re található az autópálya mellett helyezkedik el. A másik kedvelt székhelyszolgáltató központ Egyházasdengelegen található Budapesttől megközelítőleg 60 km-re, ahol hasonlóan kedvezőek a feltételek, hiszen az önkormányzat nem szed be IPA-t és emellé még a gépjármű adó fele is a pénztárcánkban maradhat.

Nagyon felkapott az általam elmíltett két helyszín ezért sok iroda itt jegyezteti be a cégüket, illetve a székhelyszolgáltatást is itt nyújtják.

0 Tovább

Székhelyszolgáltatás - A legjobb választás!!

blogavatar

A blog a székhelyszolgáltatásról szól. A székhelyszolgáltatás fogalmáról, intézményéről, elvi-jogi hátteréről, magáról a székhelyszolgáltatás piacról, a buktatókról, gyakorlati tudnivalókról, a székhely jogi fogalmáról stb. Próbáljuk a blogot gyakorlati szempontból megközelíteni, gyakorlati tudnivalókat leírni.

Utolsó kommentek